GOLDEN WEEK

Hej på er. Underbart det här med att ha en dag då man bara städar och möblerar om lägenheten så det blir mer som en själv. Har knappt gjort något här sedan jag flytta in för sådär tre månader sedan. Helt sjukt hahah. Men nu har Golden Week börjat här i Japan och jag ska ta mig ann everything så det blir mycket röj här hemma. Golden Week betyder en rad många helgdagar som infaller efter varandra som gör att många japaner är lediga just denna vecka. Och i Japan är man knappt ledig vilket gör denna vecka guld värd.
 
Första veckan i nya skolan! Och jag fattar verkligen 50%, alltså ingenting.. Det är en helt annan nivå från att komma från språkskola till en yrkesskola. Japanskan är otroligt svår men som tur är så studerade jag fotografi i mina år på gymnasiet i Sverige. Så nu är det bara orden på japanska jag måste lära mig. Hur en kamera fungerar och hur ljuset i studion sätts osv, sitter i ryggraden. Tack gode min själv för det.
 
Tänker mer och mer på det här med bloggandet och vill verkligen ta tag i det seriöst. Känns som det kommer ut ett inlägg med otroliga hopp efter varandra. Tänkte att iallafall försöka mig på ett inlägg i veckan, skulle ni tycka att det var kul? och isåfall, vilken dag tycker ni? Kommentera gärna nedanför.
 
/ Heyo beautiful you. Been home all day and cleaned up the apartment and actually rearranged the few furnitures I own, to make it more like me. Has barely done anything here since I moved in, like, three month ago. And thank heaven for the Golden Week has started. I'm gonna make this apartment shine! Golden Week means a serie of many holidays in one week and many japanese are actually home from work this week. And in Japan you're barely home, which does this week worth gold. 
 
The first week in my new school and I barely understand 50% of the lessons. Oh my god. It's so difficult compared to the language school I went to. But thank heaven I studied photography in high school in Sweden. So it's just the words I need to study the most. 
 
I really want to start blogging more seriously. And been thinking of this more and more because right now its a post after another with to much weeks inbetween. What do you think about a blogpost a week and which day do you think is the best? comment below and I'll give you a virtuall hug.