MORS DAG

Dagen på året som jag verkligen känner att skämma bort min mamma lite extra. och inte nog att jag alltid säger hur mycket jag uppskattar henne och hur mycket jag verkligen älskar henne, för hennes stöd och allt hon har gjort för mig och mina underbara systrar. Så har jag nu skickat iväg ett blommogram från inteflora som kommer levereras idag. Det är verkligen jätte jobbigt att inte kunna vara där och krama om henne nu, har varit här i 8 månader nu snart och år vänta mer än 12 månader igen innan jag kanske sätter min fot i Sverige på semester (om det går som jag tänkt). Så får allt hålla mig och vänta. Man ska ju alltid ta en dag i taget och njuta medans det varar. Nog därför jag är en sådan person som alltid säger hur mycket jag uppskattar människor, hur mycket jag älskar dem för det de gör. För inom två sekunder kan allt förändras. 

Många sitter och klagar på att de inte har någon valentine på Alla hjärtans dag, visst är det jobbigt att vara ensam. Att inte känna den där kärlekskänslan, att få ha någon bredvid sig som tar hand om en, som älskar en för den man är. Men Du är inte ensam. För, Idag är det Mors Dag, en dag där man hyllar sin underbara mamma och Fars Dag, där man hyllar sin pappa. Men också, liksom Alla hjärtans dag så finns det människor som sitter ensamma. Människor som kanske inte har någon mamma kvar, eller ens pappa som aldrig funnits där. Och läser alla andras hyllningar till sina föräldrar. Läser hur mycket de älskar dem, hur mycket de betyder för dem osv. Lika så som ensamheten under Alla hjärtans dag finns också på Mors Dag och Fars Dag. Så jag vill dela med mig till Er som inte har någon. Någon att se upp till, någon som är där eller bara någon som lyssnar. Ni är helt fantastiska ändå. Glöm aldrig det. Stor kram till Er alla!