50st FAKTA OM MIG
Så. Eftersom jag bör plugga och fokusera på det så tänkte jag istället att ge mig själv en utmaning. I och med att jag ska bli allt mer aktiv och börjat blogga rent på bara svenska. Så denna utmaning blir att räkna upp 50 random fakta om mig själv. Vilket kommer göra att Ni läsare kommer lära känna mig lite bättre! 

Så, Let's go!

1. Mitt riktiga namn var inte alls vanligt när jag föddes men har blivit allt vanligare med tiden. Men dock kan ingen stava det helt korrekt. 

2. Sedan barnsben har jag aldrig riktig tyckt om mitt namn, men ändå håller det ett rum i mitt hjärta då min mor gav mig det. 

3. Har alltid varit den där blyga killen som inte riktigt vågat att ta steget att öppna munnen framför nya människor. 

4. När man väl lärt känna mig, kan man nog ställa frågan hur man ens kan umgås med mig. 

5. Inte varit den som aktivt kan sitta bakom en skolbänk och få saker gjorda.

6. Skolan är något utav de värsta minnena jag har i mitt liv, men ändå minnena som får mig att vara den jag är idag. 

7. Jag lever ut mitt allt var dag, även om det betyder, som en dag som idag, där jag sitter på Starbucks och pluggar. 

8. Drickan jag verkligen älskar på Starbucks under sommar tid är kall vanilj latte. - underbart.

9. Älskar att gå på promenader. För det gör mig lugn och jag kan gå runt och bara få vara. 

10. Jag håller alltid konversationer i huvudet, - hemma, påväg någonstans, skolan, var som helst. 

11. Har sedan jag varit liten trott att människor inte kan stå ut med mig och därför har jag förblivit den tysta människan. 

12. Om du säger att du är nervös för någonting, så blir även jag nervös. 

13. Jag. Älskar. Kaffe. Behöver jag ens säga mer? Kan inte vakna helt på morgonen om jag inte får kaffe i mig. 

14. Jag har två systrar som är mitt allt. De är äldre än vad jag är och helt underbara. 

15. Mina föräldrar flyttade isär året jag fyllde 13. Och faktiskt var det nog det bästa som hänt. 

16. Har alltid varit den som klätt mig speciellt, i ett försök att hitta mig själv.

17. Har faktiskt alltid haft frågan om vad som egentligen är maskulint och feminint enda så långt tillbaka jag kan minnas. Rätt konstigt. 

18. Om jag kunde bara göra en enda hobby.. - Skulle det vara att skissa. 

19. Har alltid tyckt om att skriva. Började skriva dikter när jag var 13år. 

20. Jag har faktiskt aldrig riktigt varit kär. Har haft förhållande dock, men aldrig haft känslan av att vara kär. 

21. Min första piercing fick jag av min mor i födelsedagspresent när jag fyllde 18år. - en tungpiercing. (Även om hon inte tyckte om det).

22. Är en av få i världen som har en horisontell lip, som går alltså rätt igenom min underläpp som en surface. 

23. Var världens fan av Gyllene tider - Jag går och fiskar, när jag låg i barnvagn. 

24. Jag vann Sveriges bästa (underground) bassist november 2013. 

25. Om jag kunde träffa vem som hälsa i världen.. - Hade det nog varit Ellen Degeneres. Tror hon och jag hade kommit oerhört bra överens.

26. Började plugga japanska vid 13års ålder och även gått japanska skola i Sverige. 

27. Gick manga kurs när jag var 11 år. I hopp om att lära mig måla.. Låter sjukt, och det var det! 

28. Tvingade mig själv att gå i fotboll i ett helt år för att få passa in och bli accepterad. 

29. Istället älskade jag att rida och gick på ridskola som barn. (Något runt 4-5-6år fram till jag var runt 8-9år).

30. Flyttade till Japan vid 19 års ålder. Oerhört bra erfarenhet av att se vad man klarar av. 

31. Har så många saker i mitt huvud att jag inte vet vart jag ska börja eller ta vägen. 

32. Jag klarar verkligen inte av att göra toalett besök på offentliga ställen eller hemma hos någon utan att hålla för dörren, även om jag vet att den är låst. 

33. Något som är rätt sjukt, är att jag inte tycker om att tugga, och att äta är alltså det sista jag väljer att göra.

34. Har oerhört många komplex över mig själv. Om jag hade chansen hade jag gjort något åt det. 

35. Några av de finaste vänner jag har i dag har jag träffa för sådär ett/två år sedan bara. 

36. Min mor har alltid varit där för mig, som hon är för alla andra. Helt underbar människa! 

37. Första sidan jag blev medlem på, på internet var BCmanga, men mer privat var det Bilddagboken. 

38. Jag har olika lösenord till varje sida jag är medlem på, och har inte ett enda lösenord nerskrivet utan gör om dem varje gång jag loggat in.. 

39. Älskar att festa. Att dricka alkohol och ha det riktigt kul med vänner. Men blir aldrig så full att jag glömmer vad jag gör. (Har väl hänt men inte ofta)

40. Jag är både morgon och kvällsmänniska. Vaknar alltid av mig själv en timme eller två innan alarm klockan, och det räcker typ bara med någon timmes sömn. 

41. Jag är väldigt hård mot mig själv och sätter alltid ribban högre än vad jag klarar av. 

42. Jag är uppvuxen mellan Göteborg och Borås, men pratar Stockholmsdialekt.

43. Att kolla på film och bara mysa är något jag skulle vilja göra varje dag om jag så kunde. 

44. Efter en hel dag eller flera dagar på rad med för mycket umgänge, behöver jag tid för mig själv. 

45. Är oerhört dålig på att skriva med folk. Har fobi för att skriva på sociala medier, prata i telefon. Vill hellre prata i verkligheten. Och visst tar människor illa upp, vilket jag alltid får höra. 

46. Levande varelser går alltid före mig själv. Om människor och djur mår bra, gör jag det också. 

47. Lyssnar hellre än jag pratar själv. Vilket kan leda till att människor tycker de pratar för mycket. Men i själva verket  är det jag som pratar alldeles för lite. 

48. Känner mig oerhört hemma här i Japan. För varje dag som går känns Sverige längre och längre bort. 

49. Ser inte utsidan på någon vid första träffen. Ser ögonen och personligheten. 

50. Är väldigt, väldigt höjdrädd. Men trotts det ger jag mig utmaningar att klara av det. Genom att för andra gången varit uppe i världens högsta byggnad, Tokyo Skytree.. 

Jag klarade det!! Helt sjukt. Så nu vet Ni lite mer om mig, om Ni orkade läsa allt vill säga. Finns dock en hel del mer att skriva men följ mig här så får Ni nog veta ännu mer. ┌( ಠ_ಠ)┘
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress